2011. szeptember 14., szerda

A sütő és a szilva szerelme

Ez az egyik kedvenc lekvárom. Igazán jó akkor is, amikor gyümölcs napom van, ilyenkor csak eszek egy -két teáskanállal és olyan, mintha sütit kanalaznék, vagy bármelyik másik napon, amikor édesség éhségem van.Sőt az elkészítése is nagyon egyszerűűű!!

Végy 2 kg szilvát, alaposan mosd meg, majd magozd ki.
Keress elő egy olyan lábost, amit be tehetsz a sütőbe. Tehát nem nincs műanyag a fülében.  Én az anyukámtól kaptam egy csudaszép érc lábast (öntött vas lábast). Ebben készítem a rizstt (szintén sütőben), kacsát, finom sült oldalast. Nyami...
Szóval fogd a lábast és önts bele 1-2 evőkanál ecetet. Igen ecetet, ez képez egy bevonatot rajta, és ettől nem fog beleégni a lekvár.
Majd tegyél egy sor szilvát bele, héjukkal lefelé. Ha elég érett a szilvád, akkor nem kell rá cukor. Nekem sajnos még picit éretlen volt, így tettem rá egy-két evőkanál kristálycukrot rájuk. Majd jöhet a következő réteg szilva és cukor ha kell. Majd folytasd a rétegezést amíg el nem fogy a szilva. A tetejére a szilvák héjukkal felfelé kerüljenek. Ide is tehetsz egy kis cukrot. Ettől kap egy különleges, fenséges karamellás ízt is.
Majd jön a lényeg:
Tedd be a sütőbe 200 fokra 1- 1,5 órára, majd mérsékelt a hőfokot 150 fokra és süsd még 1,5 órát.
Ennyi az egész!! Közben egyszer-kétszer esetleg nézd meg és nyomd le a szilvákat a sötét rubin színű isteni szilva szószba, nehogy kiszáradjanak. Majd ha ha már jól megsültek, akkor tedd tetszetős üvegbe. Tartósítószert nem igényel.
Kis mazsola nagyon imádja, de sajnos az idén csak kétszer tudtam főzni, mert nagyon kevés volt a szilva termés.
Íme képekben:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése