2011. október 20., csütörtök

Édes kis semmiség 2. rész

A sorozat következő része....

Még a nyáron készítettem először, amikor apától kapott a család egy fagyigépet. Az egyik fagyi recepthez sűrített tej kellett. Nos én nézegettem a boltok polcán, de nagyon érdekes dolgokat találtam az összetevőkben. No, ekkor elkezdtem keresgélni a házi készítésű sűrített tej. Meg is találtam Edith receptjét. Kicsit átírtam, de mondhatom isteni lett. Már nem csak sütikbe használom, hanem kávéba is. Hmm. Olyan krémessé teszi a kávét, hogy legszívesebben csak ezzel fogyasztom. Elkészítése nagyon egyszerű és gyors.
Hozzávalók:
5 dl tej (ha házi tej, akkor még jobb!!!), 65 dkg porcukor, 6 dkg vaj, ha lehet akkor 82 %-os, 1 darab Bourbon vaníliás cukor (ettől még izgalmasabb és teltebb lesz az íze)

1. A hozzávalókat állandó kevergetés közben lassú tűzön feloldjuk.
2. Felforraljuk, majd további 10 percig folyamatosan kavargatva fűzzük, forraljuk.
3. Hűtés után csavaros tetejű üvegekbe tesszük és hűtőben tároljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése